Korta koristkurser

Mobil 076-773 32 21
Mejladress lilly.ekenbergtelia.com

Åkerbäret

SPF Åkerbäret är en pensionärsförening i Sveriges Pensionärsförbund (SPF). Kören heter Åkerbäret och har sången Åkerbäret som signatur (skriven av Artur Eriksson). Kören bil­dades 1992, innan dess var det en sång­grupp i föreningen som hållit på i många år.

Kören består av 30 medlemmar och sjunger i fyra stämmor, alt-sopran-tenor och bas. Körledare är Pekka Helles (från 1998), som också arrangerar de flesta sångerna. Vi repeterar en gång i veckan och ger minst en egen konsert per år. I övrigt medverkar vi bland annat i Julton (2:a advent) i Luleå domkyrka, Lions lucia-presentation i Kulturens hus första advent, på äldre­boenden i Luleå och andra evenemang, även utanför Luleå.

Vi har också samarbetat med andra körer och gjort gemensamma konserter. Vi har en mycket blandad repertoar, evergreens, visor, ballader, rock, en hel del Evert Taube, andliga sånger osv.